کد مطلب:314357 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:197

سه کرامت از قدمگاه سرپل ذهاب
خدمت سرور ارجمند و گرامی آقای حاج شیخ علی ربانی خلخالی «دام عزه»

سلام علیكم

پیرو وعده ای كه خدمت حضرتعالی داده بودم پس از پیگیری موضوع كرامات حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام در قدمگاه منتسب به ایشان در حوالی روستای پاطاق سرپل ذهاب، شرح سه مورد از كرامات به خدمتتان عرض می گردد. ان شاءالله از توجهات آن عزیز و اهل بیت و وارث و گل سرسبد اهل بیت حضرت آقا امام زمان علیه السلام بهره مند گشته و ما را بی نصیب نگذارید. منبع نقل، پیرمردان روستای كاوچالی در نزدیكی قدمگاه می باشند.

1. در فاصله ی كمتر از صد متر از قدمگاه روستایی بوده كه اعتقاد زیادی به آن داشته اند و معمولا با قوت قلب ناشی از تضمین امنیت حضرت اباالفضل العباس علیه السلام احشام خود را رها می كردند. در یك شب عده ای به روستای مذكور آمده و اقدام به سرقت احشام روستا می نمایند و پس از حركت به همراه احشام در مجاورت زیارتگاه، سارقان نابینا می شوند و تا صبح به همان حال می مانند و صبح وقتی اهالی بیرون می روند و می بینند سارقان همان جا مانده اند. بعد از آن اهالی محل و روستا پس از تنبیه شدن سارقان به حضرت متوسل و شفای آنان را طلب می نمایند كه دوباره بینایی خود را به دست می آورند.

2. كشاورزی در نزدیكی زیارتگاه مشغول فعالیت كشاورزی است كه احتیاج ضروری به نخ و سوزن پیدا می كند. به حضرت متوسل شده و استمداد می كند و بعد از طریق معجزه آسایی در زیارتگاه نخ و سوزن می یابد.

3. در مسیر روستای گاوچالی به زیارتگاه، سراشیبی بسیار تند و عمیقی وجود دارد. عده ای با ماشین به قصد زیارت به زیارتگاه می روند كه در سراشیبی مذكور كنترل ماشین از دست راننده خارج و ماشین واژگون می شود و متوسل به حضرت عباس علیه السلام می شوند. علی رغم این كه ماشین چند بار وارونه گشت، حتی خون از بینی یك نفر از سرنشینان نمی آید و همگی مسافران سالم می مانند كه قابل باور برای كم كسی بوده است.



[ صفحه 225]



از تأخیر این جانب عذر خواسته، ان شاءالله چنانچه موارد دیگری به دست آمد ارسال خواهم نمود. با احترام مجدد، قصر شیرین، فرهاد تجری، 6 / 12 / 1379 شمسی



[ صفحه 226]